
پاورپوینت هر آنچه باید در زمینه مدیریت پروژه در کسب و کار بدانید در40 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
آشنایی با مدیریت پروژه
مدیریت پروژه در واقع به عنوان رشته ای شناخته می شود که شامل شروع، برنامه ریزی، اجرا و کنترل کار تیمی که شامل مجموعه ای از افراد است برای دستیابی به یک هدف یا مجموعه ای از اهداف خاص می باشد. این اهداف می توانند شامل توسعه یا تولید محصولات جدید، ارائه خدمات منحصر به فرد یا بهبود برخی از ویژگی های مهم در یک محصول یا خدمات باشند.
از طریق این فیلد فعالیت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مدیریتی در پروژه کنترل می شوند. به همین علت نیز یک مدیر پروژه باید دارای اطلاعات کاملی درباره روانشناسی، مجموعه دانش مورد نیاز برای کار کردن با این ابزارها و همینطور مهارت های تجربی برای کار کردن با این ابزارها باشد. هدف اصلی از این فیلد خاص در هر پروژه ای اطمینان از دستیابی به اهداف خاص بیان شده
نکات مهمی که باید درباره این فیلد بدانید
اکثر پروژه ها به صورت موقتی تعریف می شوند. آنها دارای یک نقطه شروع و پایان مشخص هستند. تعریفی که در بخش قبلی بیان کردیم می تواند به خوبی تفاوت میان مدیریت پروژه و مدیریت نرم افزار را به شما نشان دهد چرا که مدیریت یک نرم افزار می تواند به صورت طولانی مدت و حتی دائمی باشد. یک مدیر پروژه حتما باید روی یک پروژه تمرکز داشته باشد
در حالی که یک مدیر نرم افزار می تواند روی چندین پروژه مرتبط با نرم افزار نیز مدیریت و نظارت داشته باشد. در زمان تعریف مدیر پروژه حتما باید به تعریف پروژه نیز دقت کافی داشته باشید. عملیات ها و فرایندهای عادی یک شرکت جز پروژه به شمار نمی آیند. به عنوان مثال در یک شرکت یا کسب و کار تولیدی روند قرار دادن منابع برای تولید محصولات جدید به عنوان یک پروژه شناخته نمی شود
قدم ها و رویکردهای موجود در مدیریت پروژه
اولین قدمی که در مدیریت پروژه باید بردارید برنامه ریزی برای پروژه ای است که در دست دارید. در این مرحله شما باید پیش بینی کاملی از هزینه ها و منابع مورد نیاز برای انجام پروژه داشته باشید. خروجی حاصل از برنامه ریزی برای پروژه یک طرح کامل است که توسط مدیر پروژه ارائه می شود و در آن شرح تمام وظایف، فعالیت ها، وابستگی ها و بازه های زمانی مورد نیاز برای انجام هر فعالیت ذکر شده است.
گام دوم از مدیریت پروژه تعیین کردن اهدافی است که در راستای پروژه وجود دارند. شما در این مرحله باید مشخص کنید که آیا انجام این پروژه می تواند نیازمندی های مشتری یا سایر ذینفعان پروژه را به طور کامل برطرف کند
فهرست:
آشنایی با مدیریت پروژه
نکات مهمی که باید درباره این فیلد بدانید
یک مدیر پروژه چه مواردی را مدیریت می کند؟
قدم ها و رویکردهای موجود در مدیریت پروژه
زمان بندی مناسب و طراحی پلن های جایگزین
هدف از مدیریت پروژه چیست؟
انواع مدیریت پروژه؛ آشنایی با 7 نوع محبوب و معروف مدیریت پروژه
بررسی مراحل مدیریت پروژه
اصول مدیریت پروژه طبق ویرایش هفتم استاندارد PMBOK
عنوان: پاورپوینت هر آنچه باید در زمینه مدیریت پروژه در کسب و کار بدانید
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 40 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت مدیریت داده چه چیزی است و چه اهمیتی در کسب و کار ها دارد؟ در 30 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
چرا مدیریت داده ها در کسب و کارها مهم است؟
هر کسب و کاری، باید یک استراتژی مدیریت داده قوی داشته باشد. در زیر به ۴ دلیل اشاره می کنیم که چرا مدیریت داده برای داشتن یک کسب و کار موفق ضروری است.
1- می توانیم فورا به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم
مدیریت اطلاعات، به ما کمک می کند تا با توجه به نیازمان، به اطلاعاتی که می خواهیم به سرعت دسترسی پیدا کنیم. کسب و کارهای پرشتاب باید هوشیار باشند و اطلاعات را در اختیار داشته باشند.
با توجه به نوع تجارتی که داریم باید مقادیر مشخصی از اطلاعات را در بخش های مختلف ذخیره کنیم. مثلا در برخی از کسب و کارها باید سوابق اطلاعاتی مشتریان سابق را داشته باشیم تا بتوانید خدمات بهتری به مشتری ارائه دهیم. از طرفی در صورتی که مدیریت داده ها به درستی انجام نشود،
مجبور خواهید بود زمان زیادی را برای جستجو و یافتن اطلاعات و سوابق گذشته، صرف کنید و همانطور که می دانید زمان مساوی با پول است. بنابراین مرتب نگه داشتن اطلاعات و سوابق به ما کمک می کند تا راحت تر و سریع تر فرآیندها و کارهایمان را به پیش ببریم. انجام سلسله مراتبی از کارها، به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و دانش خود را به شیوه ای بهتر و کارآمد ذخیره و حفظ کنند.
2- مدیریت داده در بخش های مالی، اجباری است
در برخی از کشورها، مدیریت داده های مالی و حقوقی برای شرکت ها اجباری است. چراکه بسیاری از شرکت ها، رسوایی های مالی و حسابداری زیادی به بار می آوردند و دلیلش این است که اطلاعات مالی و حسابداری به درستی حفظ و نگه داری نمی شدند. یا اینکه شرکت ها برای اینکه از هرگونه پیگردهای قانونی در امان باشند، اسناد و اطلاعات موجود را از بین می بردند.
اهمیت مدیریت داده
دادهها به طور فزایندهای به عنوان یک دارایی شرکتی تلقی میشوند که میتواند برای تصمیمگیری آگاهانه در مورد کسب و کار، بهبود فعالیتهای بازاریابی، بهینهسازی عملیات کسب و کار و کاهش هزینهها، با هدف افزایش درآمد و سود استفاده شود. اما عدم مدیریت صحیح داده میتواند سازمانها را با مجموعه دادههای ناسازگار و مشکلات کیفیت داده که توانایی آنها در اجرای هوش تجاری (BI) و برنامههای تجزیه و تحلیل محدود میکند
یا بدتر از آن، یافتههای معیوب مواجه کند. امروزه مدیریت داده از اهمیت بیشتری برخوردار شده است زیرا کسب و کارها تحت فشار افزایش تعداد الزامات انطباق نظارتی قرار میگیرند، از جمله قوانین حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات مانند GDPR و قانون حریم خصوصی مصرفکننده. علاوه بر این، شرکتها حجم هرچه بیشتر دادهها و طیف گستردهتری از انواع دادهها را ثبت میکنند،
انواع توابع مدیریت داده
رشتههای جداگانهای که بخشی از روند کلی مدیریت داده هستند یک سری مراحل را شامل میشوند، از پردازش و ذخیرهسازی داده گرفته تا نحوه قالببندی و استفاده از دادهها در سیستمهای عملیاتی و تحلیلی. توسعه معماری داده اغلب اولین قدم است، خصوصاً در سازمانهای بزرگی که دادههای زیادی برای مدیریت دارند. یک معماری نقشهای برای پایگاه داده و سایر سیستم عاملهای دادهای که مستقر خواهند شد، از جمله فناوریهای خاص متناسب با برنامههای خاص، فراهم میکند.
پایگاه داده رایجترین بستری است که برای نگهداری دادههای شرکتی استفاده میشود. آنها حاوی مجموعهای از دادهها هستند که سازمانیافتهاند، بنابراین میتوان به آنها دسترسی پیدا کرده، آنها را بروزرسانی و مدیریت کرد. پایگاههای داده در سیستم پردازش معاملات که دادههای عملیاتی مانند سوابق مشتری و سفارشات فروش و انبارهای داده را ایجاد میکنند، و همچنین در انبارهای داده که مجموعههای تلفیقی داده را از سیستمهای کسب و کار برای هوش تجاری و تجزیه و تحلیل ذخیره میکنند، استفاده میشوند
فهرست:
مدیریت داده به طور دقیق چیست؟
چرا مدیریت داده ها در کسب و کارها مهم است؟
مدیریت داده در جهان امروز، از واجبات است!
اهمیت مدیریت داده
انواع توابع مدیریت داده
عنوان: پاورپوینت مدیریت داده چه چیزی است و چه اهمیتی در کسب و کار ها دارد؟
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 30 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت مدیریت ریسک چه چیزی است؟ انواع ریسکها در کسب و کار و راهحلهای مدیریت کردن ریسک در 33 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
مدیریت ریسک چیست؟
مدیریت ریسک فرآیند شناسایی، ارزیابی و کنترل تهدیدات احتمالی سرمایه و درآمد سازمان است. این خطرات از منابع مختلفی ازجمله عدم قطعیتهای مالی، بدهیهای قانونی، مسائل فناوری، خطاهای مدیریت استراتژیک، حوادث و بلایای طبیعی ناشی میشوند. یک برنامه مدیریت ریسک موفق به سازمان کمک میکند تا طیف کاملی از ریسکهایی که احتمالاً با آنها مواجه میشود را در نظر بگیرد.
مدیریت ریسک همچنین رابطه بین ریسکها و تأثیرات آنها بر اهداف استراتژیک سازمان را بررسی میکند. وجود رویکرد کلنگر در این نوع از مدیریت، بهدلیل تأکید آن بر پیشبینی و درک ریسک در سراسر سازمان، گاهی بهعنوان مدیریت ریسک سازمانی توصیف میشود. مدیریت ریسک سازمانی (ERM)، علاوهبر تمرکز بر تهدیدات داخلی و خارجی، روی اهمیت مدیریت ریسک مثبت نیز تأکید دارد.
منظور از ریسک مثبت، فرصتهایی هستند که میتوانند ارزش کسبوکار را افزایش دهند و در صورت عدماستفاده از این فرصتها سازمان آسیب میبیند. در نظر داشته باشید که هدف از برنامه مدیریت ریسک، حذف ریسک نیست؛ بلکه هدف آن حفظ و افزودن ارزش شرکت با گرفتن تصمیمات ریسکپذیر اما هوشمندانه است.
انواع ریسکهایی که کسب و کار شما با آن مواجه است
دستههای اصلی ریسک که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از 1- ریسک استراتژیک؛ برای مثال وقتی یک رقیب وارد بازار میشود، 2- ریسک انطباق؛ برای مثال معرفی قوانین جدید بهداشت و ایمنی و انطباق با آن، 3- ریسک مالی؛ بهعنوانمثال عدم پرداخت توسط مشتری یا افزایش نرخ بهره در وام تجاری، 4- ریسک عملیاتی؛ برای مثال خرابی یا سرقت تجهیزات کلیدی. این دستهبندیها سفتوسخت نیستند
و برخی از بخشهای کسبوکار شما ممکن است نوع ریسکشان در بیش از یک دسته قرار گیرد. برای مثال، خطرات مرتبط با حفاظت از دادهها، میتواند هنگام بررسی عملیات یا مطابقت کسبوکار شما با شرایط جدید، پیش بیاید.
سایر ریسکها عبارتند از 1- ریسکهای زیستمحیطی؛ از جمله بلایای طبیعی، 2- مدیریت ریسک کارکنان؛ مانند حفظ تعداد کارکنان، ایمنی کارمندان و کارگران، 3- بیثباتی سیاسی و اقتصادی در هر بازاری که کالای خود را به آن صادر میکنید، 4-ریسکهای بهداشتی و ایمنی.
1- ریسک استراتژیک
ریسکهای استراتژیک آن دسته از ریسکهای مرتبط با فعالیت در یک صنعت خاص هستند. این ریسکها مواردی مثل تغییرات در بین مشتریان یا تقاضا، تغییرات صنعت و یا تغییرات در بخش تحقیق و توسعه را پوشش میدهند. برای مثال احتمال خرید یک شرکت خارجی توسط یکی از رقبای داخلی خود را در نظر بگیرید. این ممکن است به شرکت رقیب شما یک بازوی توزیع قدرتمند در یک کشور خارجی بدهد. شما بهمنظور پیشبینی این موقعیت باید از خودتان بپرسید: 1- آیا هیچ شرکت خارجیای وجود دارد
که توانایی این کار را داشته باشد؟ 2- آیا رقبای خارجیای وجود دارند که بتوان آنها را تصاحب کرد؟ 3. آیا اصولا رقیب شما با ایجاد بازوی توزیعکننده در خارج از کشور، قیمتها در داخل کشور را کاهش میدهد یا بیشتر در تحقیق و توسعه سرمایهگذاری میکند؟ در جایی که احتمال قوی وجود دارد که این اتفاق بیفتد، باید نوعی پاسخ را آماده کنید.
2- ریسک انطباق
ریسکهای انطباق آنهایی هستند که مرتبط هستند با نیاز به انطباق با قوانین و مقررات جدید. برای مثال با ظهور قانون استخدام یا بهداشت و ایمنی، شما ممکن است این مورد را در نظر داشته باشید که آیا این قانون میتواند به هزینههای شما اضافه کند؟ آیا این قانون تغییراتی را در شیوه مدیریت ریسک شما ایجاد میکند یا نه؟ یا برای مثال، نگرانی در مورد افزایش چاقی ممکن است مقررات سختتر برچسبگذاری مواد غذایی را به همراه داشته باشد که میتواند هزینهها را بالا ببرد یا جذابیت انواع خاصی از مواد غذایی را کاهش دهد.
اصول مدیریت ریسک چیست؟
با اینکه هر تیم متخصص در مدیریت ریسک، از روش خاص خود برای ارزیابی ریسک و واکنش به بحرانهای احتمالی استفاده میکند، بااینحال، در نظر گرفتن پنج اصل اساسی زیر بهعنوان اصول مدیریت ریسک برای مجهزشدن سازمان در برابر هر نوع ریسکی ضروری است. پنج اصلی که با توجه به تعریف سازمان، تمام جنبههای مختلف مدیریت را در نظر میگیرند و برای موانع احتمالی، برنامهریزی درازمدت را آسان و عملی میکنند.
1- خطرات احتمالی را شناسایی کنید
در اولین مرحله باید به این فکر کنید، که چه چیزی ممکن است در ادامه کار آسیبزا باشد؟ خطراتی که ممکن است از مسائل فنی مربوط به ساختمان شرکت ایجاد شوند مانند خطر آتشسوزی، خطرات عملیاتی که از گردش مالی و یا ورشکستشدن تأمینکننده اصلی ناشی میشوند، خطرات مالی مانند رکود اقتصادی کشورها و درنهایت ریسکهای استراتژیک که میتواند به برند شرکت آسیب بزنند. توانایی شناسایی انواع ریسک در فرآیند مدیریت ریسک یک اصل حیاتی است.
شما میتوانید برای شناسایی این دسته از خطرات، از تجربه و سابقه داخلی شرکت استفاده کنید و یا از متخصصان صنعت و تحقیقات خارجی مشاوره بگیرید. همچنین میتوانید از طریق مصاحبه یا طوفان فکری گروهی، بخشی از این موارد را پیشبینی کنید. نکته بسیار مهم این است که به یاد داشته باشید، محیط ریسک محیطی ایستا نیست و همیشه در حال تغییر است؛ بنابراین این مرحله باید بهطور منظم مورد بازبینی قرار بگیرد. احتمال وقوع و تأثیر خطر را تجزیهوتحلیل کنید احتمال وقوع یک خطر چقدر است
فهرست:
ریسک چیست؟
مدیریت ریسک چیست؟
چرا مدیریت ریسک اهمیت دارد؟
انواع ریسکهایی که کسب و کار شما با آن مواجه است
اصول مدیریت ریسک چیست؟
محدودیتها و استانداردهای مدیریت ریسک
عنوان: پاورپوینت مدیریت ریسک چه چیزی است؟ انواع ریسکها در کسب و کار و راهحلهای مدیریت کردن ریسک
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 33 اسلاید
تصویر پیش نمایش:

بخشی از متن:
چگونه موافقت و فهم نزدیک ایجاد کنید ؟
به اعتماد به نفس نیاز دارید
باید مردم را بفهمید
باید جالب و مورد علاقه باشید
باید تماس چشمی برقرار کنید
باید نسبت به آنها علاقه نشان دهید
ارتباط – معنی و مفهوم :
ارتباط یک فرآیند پویا است
از طریق این فرآیند ما یک فکر یا احساس را به شخص دیگری منتقل می کنیم.
و اینکه چگونه دریافت می شود , بستگی به مجموعه ی رویدادها , محرک هایی دارد که شخص در معرض آن قرار می گیرد.
واینکه شما آن چه را که می خواهید بگویید , چگونه بیان کنید , نقش مهمی در ارتباط دارد.
موانع در ارتباط ( که با ارتباط برقرارکننده مرتبط می باشد )
نداشتن تمایل برای گرفتن چیزها به طور متفاوت
نداشتن تمایل برای ارتباط داشتن با دیگران به طور متفاوت
نداشتن تمایل برای یادگیری روش های جدید
فقدان اعتماد به نفس
فقدان جذابیت
کیفیت صدا
تعصب
تقویت کردن مهارتهای گوش کردن
افکار را پر نکند
داشتن ذهن باز و نداشتن ذهن دغاعی
توقف ها را کم کنید
گوش کردن موثر این است که : بشنوید و هر جا لازم است آن را تعبیر و تفسیر کنید , پیام را بفهمید و با آن ارتباط برقرار کنید.
سوال بپرسید
ارتباط
7 % کلمات
کلمات تنها نشانه ها هستند و شنونده تفسیرهایش را بر روی کلمات گوینده قرار می دهد
38 % زبانی
طریقی که چیزی گفته می شود , یعنی لهجه , تن صدا ( صدا برای شنونده مهم است )
55 % زبان بدن
اینکه یک گوینده چگونه است هنگامی که پیام را منتقل می کند , بیشتر بر فهم شنونده تاثیر می گذارد
صحبت کردن
بدانید که چه می خواهید بگویید
ترس را کنترل کنید
صحبت کردن را متوقف کنید و گوش کنید
قبل از اینکه صحبت کنید , فکر کنید
به پیام خود اعتقاد داشته باشید
نکات مهم و اصلی را تکرار کنید
بفهمید که شنونده از شما چه می خواهد ؟
پیشنهادات کلی
نگرش
احساسات منفی را حذف کنید
سعی کنید نسبت به نظرات جدید , دریافت کننده باشید
مسئولیت پذیر باشید
به نقطه نظر دیگران احترام بگذارید
سعی کنید تاثیر استرس را بر ارتباط , بشناسید
واقع گرا باشید
فهرست:
نحوه ایجاد موافقت
ارتباط و درجات ارتباطی
انواع مهارت ها در ارتباط
انواع زبان بدن
فنون و تکنیک ها
خواندن کلی و پیشنهادات
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی 31 اسلاید
فهرست مطالب:
تاریخچه
کاربردهای تئوری لایه مرزی
استخراج معادلات برای جریان دو بعدی
معادله بلازیوس
معادلات دیفرانسیل حاکم
شرایط مرزی
شرایط اولیه
شبکه سازی (محدود کردن دامنه y)
مشتق گیری و پیشروی محاسبات در دامنه زمان
نتایج حل DNS برای جریان لایه مرزی دو بعدی
رشد ضخامت لایه مرزی
نتیجه گیری
منابع
تاریخچه
در اواخر قرن 19 مکانیک سیالات شامل :
1 - هیدرودینامیک تئوری
2 - هیدرولیک
اغلب اختلافاتی که بین پیش بینیهای کلاسیک هیدرودینامیک و تجربیات آزمایشگاهی است
بعلت در نظر نگرفتن اثرات لزج است
پرانتل (L.Prandtl)
سخرانی: حرکت سیال تحت تاثیر اصطحکاک های بسیار اندک
نشان داد که چگونه میتوان برای در نظر گرفتن نتایج تحقیقات علمی، از یک روش تئوریک برای جریان های لزج استفاده کرد.
جریان عبور کننده از یک جسم را می توان به دو قسمت تقسیم کرد :
یک لایه بسیار نازک که به جسم متصل است (لایه مرزی) و در آن لزجت درای اهمیت است و بقیه جریان که در آن می توان از لزجت صرف نظر کرد
تئوری لایه مرزی که توسط پراندل ارائه گردید یکی از پاسخ های کلاسیک مسئله اغتشاش است. در واقع یک حل عددی برای معادلات ناویر - استوکس برای رینولدزهای بالا است. مدلسازی اغتشاش گام دیگر تحقیقات است .